noiembrie 05, 2012

INFINITUL IUBIRII - Ani Bradea

Metamorfoze

Mai știi? Eram o salcie visând,
Plângeam cu lacrimi galbene zălude,
Să mă înalţ ca plop mi-era în gând
Dar nu-mi creșteau pe trunchi crenguțe nude.

Îți amintești? Mi-ai răsărit petale,
Din trup mi-ai împletit tulpină,
Și m-ai purtat prin dorurile tale,
O floarea soarelui – lumină.

Acum am devenit cascadă,
Tu lacul unde vreau să mă prăval,
Mai furtunos ca o tornadă
Iubind de la amonte în aval.

Temnicerilor mei

Eu nu sunt din lumea voastră,
Puteți ușor să mă răniți!
Să ridicați ziduri înalte
Și-n spatele lor
Să-mi întemnițați visele,
Să-mi zugrăviți
Orizonturile albastre
În gri,
Să-mi furați
Primăverile,
Să-mi ucideți
Păsările
Și să-mi călcați
Florile.

Dar voi nu știți
Că eu aștept
Să-mi crească aripi!

Speranță

Azi a venit îngerul
Să-mi arate calea,
Știa că nu sunt pregătită
Să evadez,
„Ai răbdare – mi-a spus –
Încă nu ți-au ars pe rug
Inima,
Cenușa nu i-au risipit-o
În mare,
Iar darul de lacrimi
Nu le e de-ajuns!
Dar pregătește-te,
Crede!
Curând,
Foarte curând....
Și doar pană atunci
Mai poți
Să plângi!“


Tema visului ca refugiu spiritual – esență a modernismului poetic. 
Umanizarea naturii în „Metamorfoze“, îmbrățișând liric, în final, tensiunea și energia unei cascade. Prozodia clasică cere disciplină exactă, iar rimele nu se lasă mereu supuse estetic. În „Existență paralelă“ demitizarea este o încercare de a poetiza profanul, dar în finalul poemului, deși nu găsim inima labirintului, ne întoarcem la mit, căruia îi dăruim gustul dezmărginirii. Frumos. Deja-vu. Ipostaze inedite. Speranță... de idei poetice cu susținere estetică.
Sens și sensibiltate. Fond și formă.
O voce incontestabilă a lirismului pur.
Felicitări, Ani!

Stella Anghel

3 comentarii:

  1. Dragă Eli,
    Am urmărit etapele antologiei, chiar dacă n-am mai intervenit deloc, de fapt nici nu cred că avea cineva nevoie să o fac. Nu înţeleg însă cum s-a făcut selecţia până la urmă. Au fost admisi, cel putin aşa văd acum din poza de grup şi din manuscrisul antologiei, oameni cărora li s-a spun "deocamdataă nu", sau oameni care au avut o critică mai dură decât mine şi (din punctul meu de vede) oameni care scriu sub mine (scuze nu e lipsă de modestie, e pur şi simplu opinia mea). Vreau să precizez foarte clar faptul că nu omisiunea dintr-un proiect asupra căruia n-am nicio autoritate mă deranjează ci faptul că nu înţeleg procedura până la final. Repet, am vazut acceptati oameni cărora li s-a spus NU!
    Mulţumesc anticipat pentru lămuriri.
    Cu respect,
    Ani Bradea

    RăspundețiȘtergere
  2. Ani, acesti oameni asteapta validarea proiectului... Manuscrisul e public... E distribuit juratilor... Unii au primit aviz favorabil de la cate un jurat... Era firesc sa ii trec... Se poate citi in manuscris... Te rog sa ma ierti daca am gresit cu ceva...

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragi prieteni,

    Suntem printre supravieţuitori... E adevărat. Dar până la afişarea rezultatelor finale, trebuie să aşteptăm hotărârea juraţilor.
    Manuscrisul se afla pe masa acestora, până pe 9 noiembrie.
    Poeţii care au primit aviz favorabil de la doi juraţi se consideră admişi în antologie.

    11 noiembrie, ora 19 – vom cunoaşte:
    coautorii antologiei bilingve;
    traducătorii antologiei;
    debutanţii propuşi de juraţi şi poemele acestora.

    12 noiembrie, ora 10 dim - procedură de selecţie rapidă pentru cei care au primit aviz favorabil de la un singur jurat;

    13 noiembrie, ora 10 dim - program - poetul şi criticul - faţă-n faţă, cu referinţe, interpretări, argumente, dezbateri pentru cei care nu au ţinut seama de recomandările juraţilor;

    14 noiembrie, ora 19 – afişarea rezultatelor.

    Vă mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere