mai 18, 2013

Zbor de vineri




Ieri, vineri 17 Mai, intamplator sau nu, am avut privilegiul sa particip la un eveniment omagial Ileana Vulpescu, ocazie cu care a fost decernat si trofeul "Arta Conversatiei" poetului Constantin Cristescu, acest maturator de cuvinte moldav.... n-am sa spun f. multe cuvinte, sunt multi altii, cu mult mai manuitori decat mine de fraze mestesugite pentru a relata evenimentul...eu am sa spun doar ca de ora 17 pana dimineata la 4, sambata deja, am dansat printre cuvinte, am dansat la propriu si-am respirat frumos.....frumos in versuri, frumos in muzica si oameni frumosi.......si pentru aceste ore minunate, acelor oameni minunati am sa le spun, in felul meu, cateva cuvinte...

Cand simtim ca ni se scurge numele
din ce facem,
trebuie sa credem ca mai exista poetul,
adica Acela
ce se mai poate uimi de lumina
si se face una cu intunericul,
ca sa vada cum este cand nu este,
adica Acela
pe pagina desenandu-si rastignirea,
jucandu-se de-a crucea
pana-i rastignit cu-adevarat.
Si din aceasta a lui pozitie preferata,
culcat in pielita mortii,
invata inchipuirea nebunilor,
iubirea iubirii,
isi pregateste gura pentru sete
si ochiul pentru insusirea ranilor,
adica Acela
care-i chiar trupul poeziei sale,
uns cu uleiul durerii
si care inca se mai intreaba
cate secole or sa tina secundele
in care boabele de sange
ii curg nemurirea in palma....

19/05/2013 - Adriana Runcan


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu